Już najmłodsi korzystają z elektroniki

28 kwietnia 2015, 16:49

Ponad 33% dzieci korzysta ze smartfonów i tabletów jeszcze zanim nauczą się chodzić czy mówić. Taką informację usłyszeli uczestnicy corocznego spotkania Amerykańskich Towarzystw Pediatrycznych.



FORPHEUS - pierwszy robot-trener ping-ponga

6 marca 2017, 13:57

FORPHEUS to pierwszy na świecie robot, który uczy ludzi grać w ping-ponga. Wyprodukowała go japońska firma Omron.


Klub piłkarski będzie propagował ideę płaskiej Ziemi

2 lipca 2019, 08:51

Hiszpański klub piłkarski Mostoles Balompie awansował do czwartej ligi i zmienił nazwę na Flat Earth FC. Prezydent klubu, Javi Poves, poinformował, że zmiana ma na celu wsparcie ruchu osób twierdzących, że Ziemia jest płaska.


Znaczek pocztowy upamiętniający 100. rocznicę urodzin Mirona Białoszewskiego

30 czerwca 2022, 05:49

Trzydziestego czerwca do obiegu wchodzi znaczek upamiętniający 100. rocznicę urodzin Mirona Białoszewskiego - poety, prozaika i twórcy teatralnego. Autorem projektu jest Paweł Myszka.


Superrealistyczne gry już za dwa lata

23 lutego 2007, 10:21

Projektanci gier komputerowych twierdzą, że w ciągu najbliższych dwóch lat technika posunie się na tyle do przodu, że postaci w grach uzyskają superrealistyczne twarze. Będą one nie tylko wyglądały jakby nie były programowane, a przeniesione na ekran za pomocą kamery.


© jurvetson

Atak na piratów

10 stycznia 2008, 16:09

Prywatny tracker BitTorrent, FeedThe.Net został zaatakowany przez hakerów z grupy „Scena”. Zostawili oni na serwerze plik tekstowy ujawniający prywatne informacje na temat jednego z administratorów maszyny.


Szybkonudzące się programy

24 lutego 2009, 12:29

Firma Pinch Media przeprowadziła badania, z których wynika, że co prawda aplikacje dla iPhone'a sprzedają się bardzo dobrze, ale użytkownicy błyskawicznie się nimi nudzą. Z analiz wynika, że wśród osób, które pobrały darmowe aplikacje z App Store, tylko 20% używa ich następnego dnia.


Xbox Live na smartfonach?

8 marca 2010, 10:39

Microsoft przekonuje, że już wkrótce będziemy mogli wykorzystać tę samą grę zarówno na komputerze osobistym jak i na smartfonie. Podczas niedawnych TechEd Middle East Microsoft zaprezentował gry, które bez problemu można przenosić pomiędzy pecetem, konsolą Xbox a smartfonami z systemem Windows Phone 7.


Jeopardy!

Komputer kontra człowiek

14 grudnia 2010, 11:30

Zaledwie trzynaście lat temu komputer stworzony przez IBM pobił w tej królewskiej grze ludzkiego arcymistrza: Garrego Kasparowa. W przyszłym roku program o nazwie „Watson" rzuci wyzwanie ludzkim mistrzom teleturnieju Jeopardy!.


Pawiany mogą się nauczyć rozpoznawać słowa

13 kwietnia 2012, 10:14

Pawiany potrafią odróżnić prawdziwe słowa od nonsensownych zbitek na podstawie ustawienia liter. Nie rozumieją ich znaczenia, ale w ogóle im to nie przeszkadza.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy